Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Sovmornar

Av Carina Liljeborg - 5 september 2010 12:15

Sovmornar gillar vi inte....alltså vi "fyrbentningar", ja det kan väl vara skönt att få ligga och dra sig en kall vintermorgon då snön yr utanför ytterdörren och kylan härjar. Då är det skönt att ligga och trängas och mysa i samma hundsäng med ett helt gäng varma mopsar. det är ju inte egnetligen DET som ju inte egentligen just DET som jag inte gillar utan det är mer väntan som kommer efter...ja väntan på frukost. Kan du ana hur det kan skrika i en liten mopsmage efter frukost nä'r den är försenad? nej, trodde väl det...imorse var det just en sådan morgon. Våra tvåbeningar försov sig trodde vi tills vår förståndige labbetant Selma kom på att det var "intejobbardagen" idag. Jag ( Gracie) suckade djupt för då innebär det att magen får kurra en extra stund . Mina mopskompisar tog det med ro, eller nej förresten, inte med ro utan med bus. De började leka och busa och ha dragkamp om en strumpa som klara lyckades smuggla in igårkväll efter sista nattkissen, den låg visst i mattes stallskor och var riktigt god. hur som helst så har Klara legat och vaktat på sin skatt hela natten och nu när vi började få lite långtråkigt så plockade hon fram den och vips så var lek och dragkamp igång. Jag faller itne för sådana frestelser, åtminstonde inte när jag är hungrig så jag satte mig mycket bestämt vid köksgrinden och stirrade buttert in i köket. Någon gång ju matte upptäcka hur utsvulten jag är och hur mycket klockan är.


Skam den som ger sig, när matte kom nerlufsandes så hörde jag att hennes första ord var- nejmen oj Gracie, sitter du här och väntar på frukost, sen fnissade hon. det tycker jag inte man gör åt så allvarliga saker.

Snabbt fick vi vår frukost och så bar det ut i sensommarvärmen...skönt...men en sak säger jag bara..sovmornar gillar jag inte!!


//Gracie alias "pölsen" som husse kallar mig ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Liljeborg - 30 juli 2014 20:00

Gracie och jag tillbringade Midsommarafton i en valplåda och när midsommarnatten mörknade hade det fötts 3 fina valpar.      ...

Av Carina Liljeborg - 16 september 2012 09:20

Nu börjar Majas valpar också att bli stora.      

Av Carina Liljeborg - 16 september 2012 09:14


   

Ovido - Quiz & Flashcards