Alla inlägg under september 2009

Av Carina Liljeborg - 30 september 2009 18:57

Sitter och ser med förtvivlan på Gokväll där en hundägare till en 1 årig underbar livsglad bishon frisse kille  inte "går att få att lyda". Instruktören som ska hjälpa matten är Barbro Börjesson.

Det värsta exemplet på denna stenålders dressyr är när man ska träna inkallning samtidigt som en granne går förbi staketet. Man börjar inte med träningen utan störning för att se hur det fungerar - nej direkt in med störningsmoment. Matten får order att ropa in hunden- vilket görs med kall hård röst. När hunden glatt rusar mot matten forsätter hon kalla på honom utan glädje eller uppmuntran. ( så konstigt att inte hunden lyder henne  OBS-ironi för den som inte uppfattade det ) Hunden vänder och rusar iväg mot den passerande grannen -vad sker ju, jo  instruktören visar att man kan kasta saker på hunden, en sko hjälper inte, utan hon får springa ifatt hunden och kasta en petflaska på den gång efter gång. Då sätter jag mig upp och stirrar på tv:n- såg jag verkligen rätt? Joo hon prickade hunden - gick det upp ett liljeholmens för hunden? tänkte den snabbt att: aha matte vill att jag kommer? näääää..

Jag blir bara så bedrövad när jag ser detta urtrista -tokiga- gammelmodiga- oeffektiva sätt att lära en hund att lyda. VARFÖR kan aldrig tv ta in en modern hundinstruktör som INTE tvärsliter i koppel, kastar petflaskor eller andra korkade saker?? VARFÖR???????????????????????????

Av Carina Liljeborg - 30 september 2009 18:56

  


  


  

Av Carina Liljeborg - 16 september 2009 13:03

Elsas valpar växer så det knakar- hon är en riktig liten hönsmamma- tvättar och kollar dem och har stenkoll på så hon inte missar någon. De rullar runt som små golfbollar i valplådan när hon sköter om dem. När hon sen är klar lägger hon sig ner tätt intill dom så att alla ligger nära henne. Vilken praktmorsa hon är- vår lilla Elsa. Ska ta lite nya bilder på dem idag.



Jag fick ett roligt mejl ifrån en god vän idag med en länk till en rolig mopssida - testa gärna att klicka på länken nedan Glad


http://www.gorgeousandsassy.com/dressmypug/



Av Carina Liljeborg - 8 september 2009 20:45

för Elsa att få sina valpar. Så spännande med denna lilla tjockis. Vi har varit inne hos veterinären och tagit en plåt¨på magen så nu vet jag hur många valpar det är därinne....men jag tänker inte berätta än..Flört Imorgon ska jag ta en bild på denna gulliga valpmage.

Skapa flashcards