Direktlänk till inlägg 11 december 2008

Kattrackare...

Av Carina Liljeborg - 11 december 2008 22:02

Så är vi då trångbodda igen och det på grund av dessa j....la katter som också bor hos oss nuförtiden. Jovisst är de roliga ibland, särskilt när de ska få smaskig burkmat, då blir det gärna en klick över som matte sticker till oss. DÅ tycker tom vi hundar att de är ok. Ja det finns nog fler tillfällen då vi gillar dem. Men måste de ta sån plats?

Vi minns senaste kattungekullen som föddes här i somras. Det tog inte många dagar, nåja.. veckor då, förrän de där små kattrackarna kom inklättrandes till oss där vi låg och sov i godan ro. Snabbt kröp de ner till oss och ni kan inte ana vilken chock det var att vakna upp bredvid en spinnanden liten lurvig figur som inte kan hålla styr på sina klor.

Katter är ju ett underligt släkte , ja det tycker vi iallfall. De går inte ut på  på någon promenad, nej de håller sig inomhus, ja de gör tom sina behov inomhus utan att matte blir sur och tvär! Jo jag vet att de itne gör det på golvet som vi råkar göra någon gång om året , men ändå... Inte behöver de heller gå på några valpkurser, och utställningar - ja det har vi ju berättat om förut. Vilket skämt- ligga i en bur på en fin sammetskudde och se fin ut..att BÄRAS fram till domaren haha..ja det är inte klokt, har de inga ben de kan gå med?  

Men så finns det saker som vi inte kan skratta åt, nej tvärtom tycker vi det är jädrans orättvist att de tex får FRI tillgång på mat- bara det får oss att knorra ljudligt. Hur kan livet bli såå orättvist? Nej vi funderar starkt på att införa en julstrejk: VVPM = Våga Vägra Pussa Matte. Vi vuxna mopsar har bestämt oss, det är bara unga Siv som är lite velig för hon älskar att pussas ( ja det gör vi med) men nu måste vi sätta ner en tass för att visa att dessa tokerier måste få ett slut.  Vi återkommer med mer rapport från strejken så småningom, vi ska försöka förhandla med matte imorrn.....c.u. uff


 
 
Max

Max

12 december 2008 08:51

Jag har alltid min mat framme. Fast jag äter nästan aldrig förrän på kvällen. Först en gång vid halv sju, sedan en gång till ett par timmar senare och till sist en nattamacka när det börjar bli midnatt. Jag äter allt jag ska i alla fall. Här får jag nog snarare strejka om att jag inte får någon kattmat - fast hellre det än en katt förstås. Men kyckling! Det borde jag få som efterrätt varje dag, det kan jag strejka över!

http://www.knorrigt.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Liljeborg - 30 juli 2014 20:00

Gracie och jag tillbringade Midsommarafton i en valplåda och när midsommarnatten mörknade hade det fötts 3 fina valpar.      ...

Av Carina Liljeborg - 16 september 2012 09:20

Nu börjar Majas valpar också att bli stora.      

Av Carina Liljeborg - 16 september 2012 09:14


   

Ovido - Quiz & Flashcards